Enquête doelpubliek

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Sofie

Enquête doelpubliek

Beitrag: # 11957Beitrag Sofie »

Hey iedereen,

Zoals sommigen onder jullie misschien wel weten, ben ik bezig aan een scriptie over Nederlandse asterixvertalingen. Daarvoor wil ik mij een beeld vormen van wie zoal Asterix leest. Ik heb daarvoor een enquête opgesteld die nu op de site 'Asterix bij de Bataven' van Hans Selles staat(waarvoor nogmaals ik hem nogmaals bedank) Met jullie hulp hoop ik te weten te komen of de asterixlezers bepaalde dingen gemeen hebben, of dat ze juist totaal verschillend zijn. De resultaten zullen ook op de website verschijnen, MAAR,

Hoe meer mensen de enquête invullen, hoe representatiever ze zal zijn, en hoe sneller ik de resultaten zal kunnen geven. Het invullen duurt hoogstens twee minuutjes en de enquête is volledig anoniem. Daarom dus mijn oproep:

Lees je asterix en ken je mensen die asterix lezen maar hier misschien niet komen, verwijs ze dan naar :

http://www.asterix-obelix.nl/dutch/

Alvast hartelijk bedankt!
Sofie

Beitrag: # 12043Beitrag Sofie »

Ik wil tussendoor even de mensen bedanken die de enquête al hebben ingevuld. ik heb tot nu toe zo'n 25 mensen, een mooi begin. Het is nog iets te weinig om echt definitieve dingen te kunnen zeggen maar zowat iedereen die de enquête invulde was ouder dan 15 (maar dat heeft natuurlijk ook wel met het medium te maken) er waren meer Nederlanders dan Belgen (de enquête staat natuurlijk op een Nederlandse site, maar misschien hebben gewoon meer Nederlanders een mening :smile: ) en ook iets meer mannen, al doen de vrouwen het zeker niet slecht.

Ik vind het in elk geval leuk om de reacties te lezen die de hervertaling oproept, ik denk dat ik er een apart kopje van ga maken. Overigens, kritiek op de namen betekent niet dat iedereen de nieuwe vertaling slechter vindt, velen vinden ze ondanks dat zelfs beter tot veel beter.

Bedankt voor de reacties!

Sofie
Erikjanix

Beitrag: # 12054Beitrag Erikjanix »

graag gedaan hoor :P :-D :-D :-D :asterix:
Sofie

Beitrag: # 12432Beitrag Sofie »

112 resultaten! Daar ben ik heel blij mee :grin: :grin:

Tot september moet ik werken en heb ik zelf geen tijd om serieus met de verwerking bezig te zijn. Ik wil de enquête dus nog open laten tot één september en dan zou ik beginnen aan de verwerking. Dat zou ten laatste moeten gebeurd zijn op 13 september want dan ben ik het land uit voor een goede week (zonnen op djerba). Hiermee weet iedereen ineens tot wanneer hij nog mensen aan kan sporen om zich tot het asterixdoelpubliek te voegen en wanneer hij de resultaten van die aansporingen kan verwachten...

Hartelijk dank aan alle invullers!!

xxxxsofie
Sofie

Beitrag: # 13141Beitrag Sofie »

Hallo, iedereen

Maar even om te zeggen dat ik nog steeds van plan ben om de resultaten van de enquête te posten, maar ik sta achter op mijn zelf opgestelde schema (zoals zo vaak). Het uittellen van 168 resultaten kost meer tijd en is veel saaier dan ik had verwacht :). Maar ik ben er bijna door, nog één vraag, een sample van wat jullie zoal opgevallen is, commentaren bij de resultaten en dan kan ik dat aan jullie en mijn promotor(s) laten zien.
Maar eerst morgen de opening van het academiejaar vieren, natuurlijk 8) .

kusjes, Sofie
Antworten