21 oktober 2021 Asterix en de Griffioen

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

21 oktober 2021 Asterix en de Griffioen

Beitrag: # 67813Beitrag jaap_toorenaar »

Hij is er! Na de 1e lezing ben ik zwaar teleurgesteld... Pas op 16,5 kon ik glimlachen, wanneer Asterix een diplomatiek, vreedzaam overleg voorstelt aan de Romeinen terwijl er meerdere in elkaar geslagen zijn. Een reis buiten het dorpje (of zelfs buiten Gallia) was aan de beurt in de om-en-om-volgorde, maar om alleen het allerlaatste plaatje in het dorpje te laten afspelen is wel erg mager: geen visslacht, geen boze Bellefleur, geen rol voor de smid of de visboer. De piraten worden in één plaatje in grote rust getekend I(46,8) maar botsen niet op onze vrienden... Op het laatste plaatje loopt rechts vooraan een uil huilend weg. Dat moet een imitatie zijn van het huilende konijntje aan het eind van de Belgen. Dat was een eerbetoon aan de net overleden Goscinny die zijn vrouw altijd mon lapin = mijn konijntje noemde. Nu is het dus omdat Uderzo in 2020 is overleden - een beetje bij de haren erbij getrokken vind ik.
Ik ga in een nieuwe thread andere dingen openen, namelijk de namen en de détails,
Jaap
Antworten